De weg naar de conversie optimaliseren
Websitebezoekers omtoveren in betalende klanten, dat willen we natuurlijk allemaal. Maar hoe doe je dat? Conversie optimalisatie houdt in dat je probeert het maximale uit je bezoeker te halen. Het liefst wil je natuurlijk dat iedereen die je website bezoekt een aankoop doet, het contactformulier invult of de belknop aanklikt. Je bezoeker moet dus een bepaalde actie uitvoeren die jouw bedrijf iets kan opleveren. Welke actie dat is verschilt per organisatie.
Conversie optimalisatie bij RITHO
Een website bouwen wij altijd op vanuit een bepaalde gedachte. Maar af is ‘tie nooit. Wij bekijken hoe bezoekers zich op je website gedragen en of er misschien nog verbeteringen te maken zijn. Denk aan het aanpassen van bepaalde kleuren, toevoegen van foto’s of knoppen die op een andere plek beter opvallen. Dit soort aanpassingen moeten ervoor zorgen dat je conversieratio stijgt. Je krijgt dus meer contactaanvragen of bestellingen binnen met hetzelfde aantal bezoekers als voorheen. Op die manier betaalt jouw investering zich vanzelf dubbel en dwars terug.