Webstatistieken - RITHO Marketing & Communicatie

Advies & Strategie

Webstatistieken

Ontdek verbeterpunten met statistieken: “meten is weten”

De website ziet er gelikt uit en aan de inhoud lijkt ook niks te mankeren. Maar is dat het belangrijkste voor een ondernemer? Uiteindelijk draait alles toch eigenlijk om het resultaat? Gelukkig kunnen wij aan de hand van Google Analytics enorm veel webstatistieken analyseren. Door deze gegevens te blijven analyseren kunnen we jouw website blijven optimaliseren. Dat is inzicht in het resultaat, maar dus ook inzicht in de mogelijke verbeterpunten.

Waar komen jouw websitebezoekers vandaan?

Weet jij hoe mensen jouw website vinden? Welke woorden zij in de Google zoekbalk hebben ingevuld om op jouw homepage terecht te komen? Tegenwoordig zijn dit soort statistieken makkelijk te achterhalen, tenminste, als je weet waar je moet kijken! Natuurlijk moeten de statistieken op de juiste manier worden geïnterpreteerd. Door een analyse te laten uitvoeren door RITHO kom jij erachter welke acties het meeste rendement behalen en waar nog ruimte is voor verbetering. Vraag jij je af of die ene social media post wel zoveel bezoekers aantrekt als je in eerste instantie had gedacht? RITHO zoekt het voor je uit! Als je inzicht hebt in je webstatistieken kun je namelijk nog gerichter aan de slag gaan op onder andere Facebook en LinkedIn. Ook biedt het mogelijkheden om te starten met Google Ads. Online adverteren is immers de beste manier om op korte termijn meer bezoekers en conversies te behalen.

Gericht aan de slag met webstatistieken

Naast de mogelijkheid om te achterhalen waar je bezoekers vandaan komen kunnen we voor je uitzoeken wat je bezoekers op je website doen. Opvallende statistieken zoals een hoog uitstappercentage (veel mensen die via een bepaalde pagina je website verlaten) of een groot aantal niet afgeronde aankopen, kunnen direct tot verbeterpunten voor de website leiden. Door dit soort statistieken goed te monitoren kan de website continu worden geoptimaliseerd. Uiteindelijk zal je website steeds beter presteren. Dit zul je terugzien in een stijgend conversiepercentage en een hoger bezoekersaantal.

Behaal je doelstellingen met RITHO

Bij RITHO gaat het om het resultaat. Wij vinden het belangrijk dat jouw doelstellingen worden behaald. Daarom maken we de doelen op jouw website meetbaar zodat jij weet welke acties wel of niet rendabel zijn. Die doelen verschillen voor iedereen. Zo wil de een weten hoe vaak het contactformulier wordt ingevuld, terwijl de ander inzicht wil in hoeveel mensen zich abonneren op de nieuwsbrief. Met behulp van Google Analytics en Google Tag Manager kunnen wij zoveel doelen instellen als jij wilt. Dit leidt tot een overzicht waar je in een oogopslag ziet op welke manier jouw doelen worden behaald. Zo kom je erachter welke marketingacties echt effect hebben.

BENIEUWD NAAR ONZE WERKWIJZE?

Neem contact met ons op

Ga met ons in zee

Wil jij meer weten over het gedrag van je websitebezoekers? RITHO gaat graag aan de slag met het analyseren van je webstatistieken. Neem contact op door te bellen naar 0166672102, mailen naar info@ritho.nl of een afspraak te maken via het contactformulier.

Start vandaag
reCAPTCHA
Davey van den Hummel
Allround Marketeer, davey@ritho.nl

Wij werken samen met

Contact

RITHO Marketing & Communicatie
Kalisbuurt 1
4698 CN Oud-Vossemeer
0166-672102
info@ritho.nl

Blijf op de hoogte

‘Het beste nieuws komt uit Oud-Vossemeer’. Waar of niet? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontdek het zelf.