Het maken van een marketingstrategie: zet de juiste stappen - RITHO Marketing & Communicatie

Simone Bos
25 september 2017

Het maken van een marketingstrategie: zet de juiste stappen

Geplaatst op 25 september 2017 door

Regelmatig spreek ik mensen uit verschillende bedrijfstakken. Wat mij verbaast is de volgorde waarin zaken op het gebied van budgetten, investeringen en online marketinginspanningen worden aangepakt. Met veel enthousiasme en trots vertelt men te hebben geadverteerd in bijvoorbeeld een lokale krant of dat men een betaalde Facebook-campagne heeft opgezet.

Kritisch dat ik ben, vraag ik altijd verder. Hoe staat het bijvoorbeeld met de huidige website? Is deze leidend, actueel en klopt de informatie die erop staat of is deze eigenlijk aan vernieuwing toe? Men zoekt namelijk bevestiging op een website. Dus als u een advertentie plaatst of een online campagne uitzet, zoeken geïnteresseerden (lees: potentiele klanten) bevestiging op uw website.

Voldoet de website aan de verwachtingen van uw bezoekers of is uw site juist aanleiding om verder te surfen? Adverteren, in welke vorm dan ook, heeft in dat laatste geval geen zin. Maak dus eerst de basis in orde en begin vanuit hier met het uitzetten van (promotie)acties.

Via een stappenplan zou u eigenlijk alleen zaken moeten ondernemen die daadwerkelijk voor meer omzet en winst zorgen. Stap voor stap én met een strategie.

Analyses in kaart brengen

Tijdens een persoonlijk gesprek onder het genot van een bakje koffie, bespreekt RITHO Communicatie samen met u uw huidige website. Wij analyseren uw behoeftes en bepalen samen met u de doelstellingen via een langere termijnplanning. Op die manier krijgen wij een compleet beeld van de huidige status en doelstellingen en hoe wij het budget goed en doelmatig kunnen inzetten.

Als deze basis goed is, ontwikkelen wij samen met u een plan om het gewenste succes echt te behalen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken een SEO-strategie of inzet van social media.

“Het heeft pas zin om iets te gaan promoten als de basis in orde is”

Kortom, er is veel meer winst te behalen door de volgorde van uw marketingacties aan te passen en de juiste stappen te maken. Maak een afspraak via simone@ritho.nl om te bekijken hoe wij u kunnen ondersteunen.


Geef een reactie

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief!