De kracht van narrowcasting - RITHO Marketing & Communicatie

De kracht van narrowcasting

11 maart 2020 | Niels Havermans | Blog

Mensen zijn visueel ingesteld. Daar moet je met de presentatie van jouw organisatie, diensten en producten dus optimaal op inspelen. Om die reden maken veel bedrijven en instellingen in hun ontvangst- en wachtruimtes gebruik van narrowcasting. Op tv-schermen zien bezoekers in één oogopslag met wat voor organisatie ze te maken hebben, welke producten en/of diensten er geleverd worden en bijvoorbeeld door wie men geholpen of behandeld wordt. Het systeem kan ook gebruikt worden om je medewerkers te informeren. Denk bijvoorbeeld aan informatie over de kerstborrel of belangrijke info uit een nieuwsbrief. Dit maakt het een systeem waarmee je je medewerkers of klanten eenvoudig kunt informeren, adviseren en inspireren.

Zet narrowcasting in als externe communicatievorm

Als er klanten op bezoek komen bij jouw organisatie wil je meteen een goede eerste indruk achterlaten. Hier kan narrowcasting aan bijdragen. Mensen vinden het fijn om tijdens het wachten vast geïnformeerd te worden over het bedrijf of over ander nieuws. Met narrowcasting communiceer altijd vanuit je eigen huisstijl. Je kunt zelf instellen welke beelden er worden vertoond en dit kun je via WordPress makkelijk aanpassen. Op die manier houd je klanten altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van jouw organisatie. Je kunt dit afwisselen met informatie over het weer, files of wachttijden.

Met narrowcasting trek je de aandacht

Met narrowcasting kun je eenvoudig bewegend beeld inzetten om de aandacht te trekken. Dit is een groot voordeel omdat een video of filmpje veel beter de aandacht trekt dan een statische poster. Je kunt een narrowcasting-systeem vullen met tekst, foto’s en filmpjes. Samen vormen deze elementen een mooie mix.

Verbeter je interne communicatie

Maak interne communicatie een stukje makkelijker door gebruik te maken van narrowcasting. Organisaties zijn vaak veel tijd en moeite kwijt aan het printen van posters, maken van a4tjes voor op het prikbord en produceren interne nieuwsbrieven om hun medewerkers te informeren. Ik denk dat dit met narrowcasting veel makkelijker kan! Je kunt via het systeem bijvoorbeeld verjaardagen van je medewerkers, introductie van nieuwe collega’s, aankomende evenementen en branch-gerelateerd nieuws delen. Je medewerkers blijven goed geïnformeerd waardoor de betrokkenheid en motivatie bij hen groeit. Een bijkomend voordeel is dat er geen verjaardag meer wordt gemist door je collega’s, trakteren dus!

Narrowcasting bij RITHO

RITHO levert narrowcasting-software die volledig wordt geïntegreerd in WordPress. Je website kan gekoppeld worden aan de software waardoor je heel gemakkelijk teksten en foto’s kunt delen. Vervolgens zorg ik ervoor dat er verschillende templates worden ontworpen in je eigen huisstijl. Hierbij krijg je advies op maat en volledige support. Welke beeldschermen je aanschaft mag je geheel zelf bepalen maar we kunnen je hierbij uiteraard van advies voorzien. Je bepaalt zelf welke informatie er wordt gedeeld en op welke tijden dit zichtbaar is op de schermen. Alles staat volledig in de cloud waardoor het systeem op afstand kan worden beheerd.  Je kunt ervoor kiezen om te beginnen met één scherm. Later kun je dit heel eenvoudig uitbreiden naar meerdere schermen. Dankzij de lage licentiekosten per scherm kun jij voor weinig geld je interne en/of externe communicatie een boost geven!

BENIEUWD NAAR ONZE WERKWIJZE?

Neem contact met ons op

Ga met ons in zee

Zit je verlegen om advies, heb je een vraag naar aanleiding van onze (geleverde) diensten of wil je een offerte aanvragen? Bel ons gerust. Wij staan voor je klaar.

Start vandaag (werk/projecten/blogs)
reCAPTCHA
William Lindhout
Webdeveloper, william@ritho.nl

Wij werken samen met

Contact

RITHO Marketing & Communicatie
Kalisbuurt 1
4698 CN Oud-Vossemeer
0166-672102
info@ritho.nl

Blijf op de hoogte

‘Het beste nieuws komt uit Oud-Vossemeer’. Waar of niet? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontdek het zelf.