Adverteren in huis-aan-huisbladen: is het nog relevant? | RITHO

Adverteren in huis-aan-huisbladen: is het nog relevant?

16 april 2020 | Rien Tholenaar | Blog

De opmars van digitaal of online reclamemaken is niet te stoppen. Om bepaalde doelgroepen, met name de beperkte groep mensen die nog graag van papier leest, te bereiken zetten ondernemers en reclamebureaus nog steeds in op ongeadresseerde reclamefolders of adverteren in gratis huis-aan-huiskranten. Maar hoe lang nog?

Inperking biedt nieuwe kansen

In steeds meer gemeenten, waaronder Amsterdam, wil men het verspreiden van ongeadresseerd reclamedrukwerk huis-aan-huisfolders bij wet verbieden. Dit komt door de maatschappelijke bewustwording dat papierverspilling niet echt bijdraagt aan een beter klimaat. Doordat het inzamelen van oud papier steeds minder rendabel wordt, neemt de weerzin tegen ongevraagde huis-aan-huis bladen toe. Op steeds meer brievenbussen zit al een nee-nee sticker. De krantenbezorger of folderverspreider weet dat er op dergelijke adressen helemaal geen ongeadresseerd reclamedrukwerk en gratis huis-aan-huiskranten bezorgd mag worden. Bij adressen met een ja-nee sticker zijn alleen de gratis huis-aan-huiskranten en -bladen nog gewenst.

Weloverwogen keuzes maken

Deze ontwikkeling dwingt ondernemers en reclamemakers om nog intensiever in te zetten op alternatieven. Uiteraard bieden de online marketingkanalen daarvoor volop interessante mogelijkheden. De kans bestaat dan wel dat je als adverteerder een (belangrijk) deel van je doelgroep(en) niet bereikt. Een mix van online adverteren met het versturen van geadresseerd drukwerk, naar bestaande relaties of een aangekocht adressenbestand is een optie. Maar in plaats van het versturen van drukwerk kun je – aanvullend op actieve en creatieve online marketing – ook kiezen voor adverteren via driehoekborden of digitale displays langs de weg, adverteren via tv-schermen in wachtruimten en op drukbezochte plaatsen, grote posters in zuilen op perrons of bij bushaltes etc. Kortom; het inperken van de verspreiding van ongevraagd en ongeadresseerd reclamedrukwerk betekent voor ondernemers met een advertentiebehoefte niet het einde van de wereld. Er wordt alleen nog meer een beroep gedaan op aspecten als marktverkenning en het inventariseren en analyseren van welke kanalen het beste ingezet kunnen worden om jouw boodschap optimaal onder de aandacht te brengen.

Benut de meerwaarde van een media-adviseur

Adverteren wordt door veel bedrijven en instellingen gezien als ‘kostbaar en een noodzakelijk iets’. Als erkend media-adviesbureau laten wij vanuit RITHO graag ervaren dat je on- en offline adverteren op een heel andere manier kunt benaderen. Veel creatiever, effectiever en vooral doordachter. Met de steun van een media-adviseur en een doortimmerd mediaplan haal je veel meer rendement uit je reclamebudget. Heb jij daar wel oren naar en wil je het goede voorbeeld van talloze organisaties volgen? Neem dan zeker even contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking met onze mediaspecialisten.

BENIEUWD NAAR ONZE WERKWIJZE?

Neem contact met ons op

Ga met ons in zee

Zit je verlegen om advies, heb je een vraag naar aanleiding van onze (geleverde) diensten of wil je een offerte aanvragen? Bel ons gerust. Wij staan voor je klaar.

Start vandaag (werk/projecten/blogs)
reCAPTCHA
William Lindhout
Webdeveloper, william@ritho.nl

Wij werken samen met

Contact

RITHO Marketing & Communicatie
Kalisbuurt 1
4698 CN Oud-Vossemeer
0166-672102
info@ritho.nl

Blijf op de hoogte

‘Het beste nieuws komt uit Oud-Vossemeer’. Waar of niet? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontdek het zelf.